poniedziałek, 13 kwietnia 2015

128. "Anatomia kłamstwa" - P.Houston, M.Floyd, S.Carnicero, D.Tennant


Opis: Agenci CIA pomogą Ci wytropić fałsz – zdradę – nielojalność – oszczerstwo – plotki

Tajna wiedza operacyjna CIA
Metody skuteczniejsze niż wykrywacz kłamstw!

Trzech byłych agentów CIA. Najwybitniejsi na świecie specjaliści od demaskowania kłamstw i oszustw. Unikalne metody amerykańskiego wywiadu używane podczas przesłuchań najgroźniejszych terrorystów świata. Najsłynniejsze kłamstwa wszech czasów.

Chcesz przyłapać partnera na zdradzie? Dowiedzieć się, czy Twój syn lub córka ma kontakt z narkotykami? Przyjąć godną zaufania opiekunkę dla dziecka? Wyeliminować fałszywych przyjaciół? Zdemaskować osobę, która oczernia Cię w pracy?

Wiedza zawarta w tej książce odmieni Twoje życie, okaże się przydatna w każdej sytuacji. Anatomia kłamstwa to praktyczny poradnik, jak dorwać kłamcę w Twoim najbliższym otoczeniu.

 Sięgając po tę książkę, chciałam przekonać się, co też autorzy mają do powiedzenia na temat kłamstwa. Na temat, który został wielokrotnie omówiony wzdłuż i wszerz... Chciałam przekonać się, na ile skuteczne będą opisane przez nich metody w życiu codziennym, kiedy korzysta się tylko z informacji zawartych w książce, nie jest się żadnym super-ekstra-szpiegiem.

 Musicie wiedzieć, że już na początku zaskoczył mnie nad wyraz przystępny styl wypowiedzi autorów. Nie spodziewałam się, że poradnik napisany przez agentów CIA może być tak przyjemny i łatwy w odbiorze. Oczekiwałam raczej suchych informacji, oschłych, bezosobowych wypowiedzi, tymczasem otrzymałam pozycję, którą czyta się niczym dobry kryminał, gdzie niemal potocznym językiem opisano historie, które mogą przydarzyć się każdemu z nas, jak i takie, które dzieją się na najwyższych szczeblach agencji rządowych.

 Warto zauważyć, że Anatomia kłamstwa nie jest typowym poradnikiem, gdzie mówi się zrób to i to, żeby wyszło tamto i tamto. Nie. Autorzy przedstawiają nam swój model wykrywania kłamstw i uczą nas, jak najskuteczniej się nim posługiwać, jednak zaznaczają, że nie są nieomylni nawet po wielu latach pracy w CIA, zatem i my nie powinniśmy spieszyć się z wydawaniem ostatecznych osądów. Do wszystkiego potrzeba wprawy. Tę książkę napisali ludzie dla ludzi.

 Do gustu bardzo przypadł mi fakt, że każdy kolejny sposób wykrywania kłamstwa został szczegółowo omówiony zarówno od strony teoretycznej - zwrócono uwagę na to, jak my winniśmy zachowywać się, starając kogoś przejrzeć, jak zachowuje się potencjalny kłamca czy też wręcz przeciwnie: człowiek szczery; jak i od strony praktycznej, gdzie prezentowano użycie omawianych umiejętności na obszernych przykładach. Ponadto każdy mógł sprawdzić, ile wyniósł z książki, starając się przejrzeć oszustwa w pewnym wywiadzie. Agenci obalili również kilka powszechnie znanych mitów na wspomniany już temat mówienia nieprawdy. Zamieszczony na ostatnich stronach słowniczek okazał się bardzo przydatny, a przykładowe pytania i sytuacje, w których można je zadawać... Cóż, podejrzewam, że niejednemu czytelnikowi pomogą.

 Przyznaję, że od przeczytania książki nie miałam okazji z premedytacją wykorzystywać nabytych zdolności (to chyba dobrze), jednak zauważyłam, że podczas oglądania telewizji, słuchania radia czy tym podobnych czynności, odruchowo wyłapywałam oznaki czy nawet pojedyncze słowa, które mogły wskazywać na kłamstwo. Zatem... wniosek jest prosty: Anatomia kłamstwa to naprawdę dobry poradnik; wystarczy uważnie czytać, by stać się bardziej świadomym otoczenia.

Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu SQN!


Moja ocena: 8/10 (rewelacyjna)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drodzy Czytelnicy! Zostawcie po sobie ślad w postaci komentarza - każdy jest dla mnie motywacją do dalszej pracy. Dziękuję :)

Podzielcie się również linkami do własnych blogów, chętnie tam zajrzę :)