środa, 4 września 2013

LIEBSTER BLOG AWARD

Za nominacje dziękuję takim blogom jak Bajeczny urok Licencja na czytanie :)


"Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za “dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów  więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.” 

Pytania od Bajecznego uroku i moje odpowiedzi :

1.  Kosmetyk który cię ostatnio pozytywnie zaskoczył
 Niebieski eyeliner za parę złotych z Biedronki. Okazał się trwalszy niż ten "supertrwały" za dwie dyszki z Avonu , który w dodatku popsuł się po kilkakrotnym użyciu ;_;

2. Ulubiona książka
 Trudne pytanie. To jak kazać matce wybrać ulubione dziecko :C Pojadę więc seriami :D 

  • Akademia Wampirów
  • Dom Nocy
  • Saga Wiedźmińska
  • Trylogia Husycka
  • Ja, diablica
  • Gone. Zniknęli
  • Melancholia sukuba
  • Złodziej dusz
  • Kłamca

Poza tym mnóstwo jeszcze inniejszych serii i pojedynczych powieści. Musiałabym tu napisać własną powieść, żeby wszystko wymienić :)

3.  Co lubisz w swoim mieście?
 Gdybym tylko mieszkała w mieście, to na pewno bym w nim coś lubiła. :P Zwłaszcza księgarnie, antykwariaty i wszystkie inne miejsca, gdzie mogłabym dostać książki oraz spotkać się z ulubionymi autorami. Póki co mieszkam jednak na wsi i jestem tych atrakcji pozbawiona :c Do księgarni daleko, o spotkaniach autorskich mogę jedynie pomarzyć, mimo to nie narzekam - kocham tę przestrzeń i zieleń wokół siebie <;

4.  Coś bez czego nie wyjdziesz z domu
 Komórka i gumka do włosów, o ile wcześniej ich nie spięłam. Klucze zabieram raz do roku, przy wyjątkowych okazjach xD No i zazwyczaj jakieś drobniaki w kieszeni się zaplączą. 

5.  Ulubiony blog
 JA LUBIĘ BLOG KAŻDEGO Z WAS! <3
 Mimo wszystko jeden jest mi szczególnie bliski: Wyznania Bibliofilki ((((:

6. Kim chciałaś zostać kiedy byłaś dzieckiem?
 Zawodowym żołnierzem. snajperem i płatnym zabójcą Swoją drogą, to do dzisiaj nie wiem, skąd mi się wziął ten pomysł  z zabójcą, naprawdę... XD

7. Ulubiona drogeria
 Gdyby pytanie dotyczyło księgarni, odpowiedziałabym od ręki. A tak... Cóż mam powiedzieć, chyba tylko że raczej nie bywam w drogeriach, bo mnie kosmetyki nie interesują, a jeśli już do jakiejś wchodzę to z odgórnego przymusu i nie zwracam uwagi na nazwę :D

8.  Czego nie lubisz jeść?
 Tu rzecz ma się podobnie jak z książkami, zbyt długo by wymieniać. Mimo to zapoznam Was z moim odwiecznym i najbardziej znienawidzonym wrogiem: Pomidorem!

9.Co chciałabyś zmienić w twoim wyglądzie?
 Najlepiej wszystko! :)


10. Jaką porę roku najbardziej lubisz?
 Zima! Jesień również, nawet wczesna wiosna się załapie, kiedy to słońce nie grzeje jeszcze zbyt mocno.

11. Najważniejsza osoba w twoim życiu
 Mama A potem to już panowie : tata, moi książkowi narzeczeni et cetera... ^.^

Pytania od Licencji... :D

1. Jaka książka najbardziej Cię wzruszyła?
 Zdecydowanie "Most do Terabithii" - pierwszy raz płakałam przy czytaniu jak ten przysłowiowy bóbr...

2. Którego autora/autorkę najbardziej cenisz?
 Cenię sobie wielu autorów i gdybym zaczęła wymieniać, w większości byłyby to polskie nazwiska, choć i kilka zagranicznych również by się znalazło. Ale skoro pytanie jest o jednego... Niech będzie Pilipiuk - jedna z moich najświeższych miłości. Nie tylko pisze cudowne, poruszające i zabawne powieści, ale też niezwykle często umieszcza w nich motyw mojego ukochanego kraju - Rosji

3. Która z książek najbardziej kojarzy Ci się z dzieciństwem?
 Kubuś Puchatek! Do tego taka drewniana książeczka, która zaginęła w akcji, a ja przez lata zapomniałam jej tytułu, jednak wiem, że było to coś o owadach. <3

4. Gdybyś napisał/a książkę, z jakiego gatunku by była?
 Fantastyka zawsze i wszędzie! 

5. Bohater, z którym najbardziej się utożsamiałaś/eś?
 Przyznam szczerze, że nie mam pojęcia. W niemal każdym bohaterze pochodzącym z naprawdę dobrej powieści, odnajdywałam kawałeczek siebie. Tak więc w tym zestawie znajdzie się i Billi San Greal, i Azazel z Belethem, i Dora Wilk, i Reynevan czy Szarlej... Cały misz-masz przeróżnych postaci. Mam chaotyczną duszę - od twórczej wrażliwości do brutalnego cynizmu ;3

6. Gdybyś mogła/mógł, to w którym z wykreowanych światów chciałabyś/chciałbyś zamieszkać?
 Aaa... Dlaczego ktoś mi tu takie trudne pytania zadaje?! Chciałabym chodzić do Akademii Świętego Władimira oraz do Domu Nocy. Trudno zdecydować się na coś, kiedy wokół tyle przecudnych światów! 


7. Który bohater wzbudzał w Tobie największą niechęć?
 Sydney z "Akademii Wampirów", która jednak zrehabilitowała się w moich oczach w "Kronikach krwi". No i bogini Durga, ale dopiero ta z ostatniej części "Klątwy Tygrysa", kiedy to była w ludzkiej postaci. Uch, tej to do teraz nie mogę ścierpieć :D

8. Czy była książka, przez którą nie mogłaś/eś przebrnąć? Jaka?
 "Świat Nocy" od L.J. Smith. Nigdy też nie dokończyłam kolejnej jej serii - "Pamiętników Wampirów". Poległam po 3 części, 4 stoi na półce nieczytana. Jeśli ktoś chętny to odsprzedam, bo wiem, że seria ma wielu fanów, a u mnie tylko się kurzy :P

9. Czy masz swoją ulubioną serię książek? Jaką?
 Odpowiedź na to pytanie znajdziecie wyżej. ;3

10. Jaka książka najbardziej Cię rozbawiła?
 Nie ma takiej jednej, która rozbawiłaby mnie najbardziej, bo na naszym rynku jest wielu autorów z prześwietnym poczuciem humoru. Sądzę jednak, że "Zwycięzca bierze wszystko" od Jadowskiej i "Ja, diablica" od Miszczuk idą ze sobą łeb w łeb. No i wszystkie książki pani Mead - ta autorka zawsze potrafi mnie rozbawić. :)

11. Twój ulubiony cytat z książki?

  • "Oto druga Nibylandia. Wielka jak dziecięce oczekiwania, ale też brudna, zniszczona i obdarta jak dorosłość" 
 - J. Ćwiek "Chłopcy"

oraz


  • "Krople deszczu nie przestają mnie zadziwiać. Myślę o tym, jak spadają, jak plączą im się stopy, łamią nogi. Zapominają spadochronów, wypadając z nieba ku niepewnemu końcowi. To tak, jakby ktoś opróżniał kieszenie, nie dbając o to, gdzie spadnie ich zawartość, nie przejmując się, że krople pękają, uderzając od ziemię, że rozpryskują się na chodniku. Że ludzie przeklinają dni, w które krople ośmielą się stukać o ich drzwi. Ja jestem kroplą deszczu." 
 - T. Mafi "Dotyk Julii"



Moje pytania:

  1.  Twój ulubiony polski pisarz to...?
  2.  Okładka, która spodobała Ci się najbardziej? *wstaw*
  3.  Ile książek liczy sobie Twoja biblioteczka?
  4.  Jak brzmiałby tytuł napisanej przez Ciebie książki i o czym by ona opowiadała?
  5.  Która postać literacka jest Twoim przewodnikiem w życiu?
  6.  Jak wyglądałby Twój wymarzony świat?
  7.   Co sądzisz o adoptowaniu dzieci przez pary homoseksualne?
  8.  Kraj, w którym chciał(a)byś spędzić życie to...?
  9.  Najgorszy koszmar dzieciństwa?
  10.  Gdybyś miał/a nieograniczone możliwości, to kim został(a)byś w życiu?
  11.  Co sądzisz na temat motocyklistów?

 Większość znanych mi blogów ma więcej obserwatorów ode mnie, jako że sama niedawno zaczęłam (za parę dni będzie 2 miesiące *.*) więc nominuję tylko jeden blog. Oficjalnie, zgodnie z zasadami:
http://weronine-library.blogspot.com/

Ale Wy wiecie już jaka ja "szalona" jestem, więc wezmę przykład z Antosi i NOMINUJĘ WAS WSZYSTKICH!


2 komentarze:

  1. Dziękuję Ci serdecznie za nominację! :*
    Odpowiem na pytania przy najbliższej okazji :)
    Uściski! :)

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że odpowiedziałaś na pytania ode mnie :) Podobają mi się Twoje odpowiedzi :) I sama żałuję, że nie zadałam pytań mniej książkowych, bo można by Was lepiej poznać z innej strony niż tylko tej czytelniczej :) Chociaż tak jak mówię - odpowiedzi są świetne :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy! Zostawcie po sobie ślad w postaci komentarza - każdy jest dla mnie motywacją do dalszej pracy. Dziękuję :)

Podzielcie się również linkami do własnych blogów, chętnie tam zajrzę :)